Vilket 50-årskalas!

19 oktober, 2022 av Jessica

I lördags så samlades nya och gamla scouter för att fira att Linghems scoutkår nu funnits i 50 år. Våra Äventyrarscouter högg ved och tände elden för korvgrillning. I scoutgården förberedde vi för en tårt-tävling med extra allt. Vi var lite extra glada att vi genomfört köksrenoveringen för ett år sedan, för nu hade vi otrolig nytta av det större köket med diskmaskin.

Korvgrillning

Förutom våra aktiva scouter med familjer fick vi besök av ett gäng tidigare ledare som både imponerade med avancerade knopar och som vant slog sig ner i ledarrummet och delade scoutminnen.

Och så var det då tårttävlingen… Knopar var betalningsmedel och ”extra allt” gick att välja på bland ingredienserna som fanns i tårt-kiosken. Kreativiteten flödade bland stora och små. Tävlingen gav många vinnare och sex fina tårtor vi kunde festa loss på.

Tack alla scouter och ledare, aktiva och tidigare aktiva, för att vi tillsammans har skapat en så trevlig scoutkår. Tack också till alla familjer som var med och firade med oss.