Planera scoutmötet

Närbild på terminsplaneringAtt vara scoutledare är ett äventyr tillsammans med avdelningens scouter. Tillsammans planerar ni terminens program utifrån avdelningens ålder, kunskaper och intressen.

Den gemensamma planeringen är ett sätt att ge unga människor makt över sina egna liv och en del i scoutmetoden. Till din hjälp finns scouternas sju målspår. Att lära sig genom att själv göra är ett genomgående tema.

Du kan få mycket kunskap och inspiration på utbildningen Leda scouting och genom att prata med de andra ledarna inom kåren.

På Scouternas webbplats finns också förslag till terminsplaneringar att utgå ifrån.

I Scouternas Aktivitetsbank där du kan hitta roliga aktiviteter för olika åldrar och med olika teman.