Dags för prova på!

23 augusti, 2023 av Jessica

Välkommen till Linghems scoutkår och prova på scoutaktiviteter

NÄR? Tisdagen 5 september klockan 18-19.
VAR? Linghems scoutkår, Tulpanvägen 2 (bredvid Pizzeria Rhodos)
FÖR VEM? Barn som går i ettan eller tvåan.

Du som vuxen får gärna följa med på prova på-mötet. Intresset för scouting är stort och vi söker fler ledare till vår scoutkår. Som scoutledare erbjuds du ett roligt och spännande uppdrag där vi tillsammans lär genom att göra.

Scouternas stödfond ger ekonomiska eller materiella bidrag för att undanröja de hinder som finns att fullt ut delta i scoutverksamhet, läs mer på scouterna.se/stodfond.

Våra vanliga veckomöten hålls varje tisdag 18-19 för Bävrar och Spårare (år 1-2).

Även äldre barn är välkomna till prova på och kan ansluta till befintliga avdelningar som matchar barnets ålder (i mån av plats).

Anmäl gärna intresse att Bli scoutså vet vi att du är intresserad och kan skicka information till dig.