Redo att bli scoutledare?

Scouternas ledarhandbokBli ledare och kliv in i en ny gemenskap eller en gemenskap du kanske tillhörde som barn. Vi har flera barn som vill börja hos oss, men vi behöver bli fler ledare för att kunna ta emot alla.

Att vara redo är ingenting du är, utan någonting du blir. Du behöver inte ha varit scout tidigare, vi lär dig allt du behöver veta. Genom Scouternas centralorganisation finns mycket stöd för planering och i vår scoutkår stöttar vi varandra, delar tips och idéer, terminsprogram och roliga aktiviteter med varandra. Det finns också annat du kan hjälpa till med i vår verksamhet, smått som stort.

Hör av dig till oss i Linghems Scoutkår så berättar vi mer om hur kul det är att vara scoutledare och vad du kan hjälpa till med i vår scoutkår.

Utbildning och kurser

Inom Scouterna finns det också massvis med kurser inom såväl ledarskap som friluftsliv, hantverk och annat som faller in under scouting, så ta gärna chansen att utveckla dig själv också, tillsammans med andra. Det du lär dig på Scouternas ledarutbildningar har du också nytta av i övriga livet.

Kurser och utbildningar hos Scouternas folkhögskola

Alla kan inte göra allt, men tillsammans blir vi en scoutkår!