Familjescouting – första mötet med scouterna

För de yngsta (ca 6-7 år, förskoleklass) är Familjescouting ofta det första mötet med scouterna (och kanske även för dig som vuxen?).

Familjescouting leds av en erfaren scoutledare och alla barn har en förälder eller annan vuxen med sig som tar ansvar för barnet. Vi träffas ungefär varannan helg, på lördag eller söndag förmiddag (dag kan variera). Varken barn eller vuxna behöver några förkunskaper. Det är viktigt att ha oömma och väderanpassade kläder eftersom vi alltid kommer att vara ute.

Hör av dig till oss om du är intresserad av att vara med! Vår förhoppning är att deltagarna i Familjescouting kommer att vara basen för nästa års Bäverscouter.

Familjescouting i höst?

Tycker du att vi borde ha en avdelning nu i höst för yngre barn?

Hör av dig till scouternalinghem@gmail.com om du är intresserad av Familjescouting.